tisdag 3 november 2009

Rapport från paradiset 3

jaha, här har det varit halloween som ni ser... Bilden är tagen inne på ett snabbköp downtown Honolulu. Heeeelt galet med alla folk som klätt ut sig till allt möjligt... Jag både häpnade o skrattade en hel del... Själv var jag som ni kanske ser eller inte, hjärter drottning ur Alice i underlandet och Christie var Madhatter så vi var ett tema... Ihop med vampyren Älskling, Leatherboy och Hung as a horse Aaron...
Konventet var mäktigt, mer kan jag inte säga... Men jag ställde mig upp o gick fram o snackade i mikrofonen inför en hel del folk, darrade o var skitnervös men I did it anyway!!!! Ha, thats how i roll... Imorgon har jag blivit tillfrågad att snacka på en konferens här på Maui i 45 minuter. Rockar inte det så säg??? Är jag nervös? Ja, som f.n men jag gör det ändå... Vilken ära... wow... O det finns inget bättre rum att vara nervös i än ett rum med massa folk i samma klubb...
I övrigt händer det grejer... Min dotter har gjort slut med sin pojkvän efter 3,5 år. Varpå JAG gråter... Känns så konstigt att vara så långt bort just nu... Vi har pratat långa samtal på telefon o hon är så stark den lilla ängeln... Hon är i sanning unik. Efter vårt samtal idag så berättade jag för Juenlee som vi bor hos om samtalet o att jag sagt till min dotter (efter att ha gråtit tillsammans o gått genom den tunga biten) att hon kan sprida sina vingar o flyga nu, vara ung o fri o upptäcka världen, hon har pratat om att hon vill åka som aupair förut men att pojkvännen liksom har gjort att hon inte riktigt kommit iväg... Här avbryter Juenlee mig med ståpäls på armarna och säger högt: AUPAIR???? Vet du hur länge jag o Dan pratat om att vi behöver en Aupair?!?!? Vi behöver en aupair till barnen, o i morse så sade sekretraren upp sig på Dans företag o jag har gått omkring hela morgonen o funderat på vad vi ska ta oss till eftersom jag själv också håller på att starta upp min egen rörelse o jag kan inte rodda allt själv...
Så, nu är det bråda dagar att fixa alla papper o visum o min dotter hoppade upp o ner av lycka i telefonen o sa att hon gått från att känna sig som ett enda stort blåmärke, till att känna det som att Gud just slet fram det största, fetaste plåstret han hade o svepte in henne i... Hihi... Om allt går vägen med papper så är min dotter anställd i ett år som barnflicka på Maui, med mat, husrum, de ger henne körkort här, plus att hon får åka med på resor med den hör familjen som är en helt underbar o äventyrlig familj där föräldrarna har många, många år i klubben o en sjujäkla stor portion av Aloha spirit... Det är ett otroligt kärleksfullt hem... De vill ha hit henne så fort som möjligt o de betalar en resa hem efter ett halvår så hon får komma hem lite emellan o hälsa på... Va?!?!? Är det inte otroligt???
Nä, nu är klockan mitt i natten o jag ska sova. En händelserik dag kan jag lova... Kramar till er alla. Jag längtar hem samtidigt som jag med lite kattklor börjar hålla mig fast o tycker att söndag helt plötsligt börjar närma sig för fort... What an alc, never fully satisfied... Hehe... Fast å andra sidan, att lukta på mina barns kinder... Kan inte ske snart nog....

2 kommentarer:

Elin Jensdotter sa...

hahhaa...wow...vilka historier.
vilket äventyr.

tack för att du tog mig bort från mitt egna lilla liv ett tag för att vara med i erat.

kärlek.

Be Witched sa...

Å vad glad jag blir for all off YOU cats..
Love/Yvonne