tisdag 27 oktober 2009

Rapport från paradiset 2


Har varit här en vecka nu lite drygt...

Vi har gjort så mycket så jag kan inte ens börja att berätta. Bilden ovan är tagen i trädgården där vi är denna veckan, hemma hos Juenlee o Dan i staden Lahaina, kallas även Paradise... Vi står under några bananpalmer... Ja, med riktiga bananer... Vi har varit på djungelvandring o ätit Guavafrukt som vi plockade i det vilda, såg avocadoträd o jag fick panik i mitten på en repbro. No more Indiana Jones for me, ever.

Jag äter o äter o äter. Allt. Idag har jag varit o shoppat för mig själv eftersom mannen skulle hjälpa en vän att lägga golv. Det slutade med att jag köpte presenter till mannen som just i detta nu sitter på akuten på Maui Memorial Hospital med en skadad tumme...

Imorgon flyger vi till Oahu o Honolulu för ett jättestort konvent över helgen, det ska bli kul. Plus att det är min födelsedag o Halloween samtidigt. Kostymer är fixade... Sedan tillbaka hit till Maui o ytterligare en vecka innan det blir Sverige igen...

Allt är så underbart o spännande, men ändå ligger en hinna över det... Min krasch före vi åkte hit som föranledde medicinering och ny medicinering efter det gör att jag fajtas med biverkningar, om än inte så starka som från den första medicinen de tog bort. Det känns sorgset. När jag äntligen får uppleva paradiset på jorden, så är mitt inre i uppror mot detta medikament som bara gör saker värre till en början... Men men, jag får väl komma tillbaka igen o ta med mig min familj för gudars skymning vad jag saknar dem... När man bokade resan kände man liksom att det skulle vara skönt att få lite tid på egen hand, men jag kände SHIT!!! Barnen!!!! Redan vid mellanlandningen i Newark på vägen hit... Inte ens halvvägs hit...

Allt är fint men jag saknar tryggheten hemma just nu. Kärlek

1 kommentar:

Be Witched sa...

Och jag saknar dig!!
Varmaste Grattis på födelsedagen Kära Caroline.
Huggs from Yvonne