söndag 7 september 2008

Första bloggen...

Äntligen. Så länge jag tänkt och väntat på att skriva. Jag har alltid skrivit. När jag var liten blev pennan och pappret min livboj som jag höll fast vid när jag färdades över ett rytande hav. Genom åren flydde jag, slogs, fantiserade jag med ord.

Nu är det äntligen dags. Dags att släppa fram Sunsoul i ljuset igen... Att ge plats åt alla ord. Jag vet inte hur den här bloggen kommer att bli, jag skulle tro en slags spegel av mig. Vilket innebär att den ibland kommer att behandla djupa filosofiska spörsmål. Ibland kommer att ge en bild av nya priset på mjölk och dess påverkan på en fru. Jag tror den kommer att spänna över ett rätt brett område från det djupaste djup till den ytligaste ytan.

Jag har ett rikt liv. Ett "brett" liv. Många är mina roller, det är tur att jag blivit av med begäret av att nödvändigtvis placera mig själv i en kategori, för listan skulle bli alltför lång... Den skulle också innefatta många tråkiga roller, smärtsamma roller som jag under många år levde i som offer. Nä, den här bloggen tillägnar jag dem alla och vi får se framöver vilka som känner för att tala en stund... Välkommen kära du och känn dig fri att tycka och tänka om det du läser. Det är ju i mötet med varandra "miraklet" händer.

Kram. Sunsoul.

Inga kommentarer: