söndag 28 februari 2010

DEN HÄR BLOGGEN ÄR TILLÄGNAD STELLAN.

Hihi.

Skämt åsido. Denna blogg är tillägnad Angelika Nela Stellan F. En av de eminenta grundarna till Kypeklubben. En av idékläckarna av mången goda hyss, såsom leka polis i thsirt och kartongbil, alternativt leka skeppare i gummibåt i Viskan.

Stellan är kanske en av de bästa vännerna man kan tänka sig. Hon är kanske den bästa mamman till sina barn. Hon är förmodligen den bästa frun Curtis kan ha. Hon är väldigt bra på att vara lojal och säga när mina män genom åren har varit pucko. Framförallt gillar jag när hon sa det där om exet och hela Golgata... Inget snack om något litet kors där, nä, ska det va så ska det va...

Stellan har en enorm humor och ett enormt hjärta. Jag tror inte jag vet någon annan som kan skratta även i den mörkaste av timmar som hon. Som har en sådan otrolig medkänsla med andra. Som kan sväva bland molnen och samtidigt ha sina fötter otroligt rotade på jorden. Som kan säga till en att man får skärpa sig så att man tycker att hon precis erbjöd mig rosa sockervadd. Som är jäkligt bra på att vara direkt när jag inte själv fattar varför jag e ledsen eller trött. Stellan är helt enkelt som en schweizisk fickkniv. Hon har allt.

En gång flyttade hon till Amerika. Sedan flyttade hon hem igen. Det tycker jag var bra gjort av henne. Sverige gick ner i en stor lågkonjunktur när hon reste. Man behöver inte fundera länge på varför... Nu är hon tillbaka och då börjar det sakta vända uppåt...

Dessutom luktar hon fasligt gott. Hon brukar lukta på mig med, när vi ses. Det är mysigt tycker jag.

Jag tillägnar denna dag, den 28 februari, till Stellan. den är från och med nu Internationella Stellan-dagen. Denna dag skall intas en kopp kaffe (kype) och sedan ska vi alla bara sitta ner o fundera på hur bra Stelllan egentligen är.

Kram S (Vice ordf. Kypeklubben)

1 kommentar:

Lela sa...

äsch....tssss.....lav jo!